úterý 25. srpna 2009

Gamescom 2009 - KONAMI

Na letošním herním veletrhu Gamescom 2009 jsme měli možnost zahrát si spoustu hudebních her ať už z dílny KONAMI nebo Activision.

U KONAMI stánku jsme si mohli vyzkoušet Pop'n Rhythm, Rock Revolution, Karaoke Revolution a DDR Hottest Party 2.

Pop'n Rhythm jak už název napovídá je napodobenina Pop'n Music. Tato hra je však na Nintendo Wii a hraje se tudíž nunchukem a wiimotem. Po výběru skladby se dostaneme do hry, kde vidíme chudinku postavičku z PNM stojící před pěti-tlačítkovém ovladači PNM. Ze shora obrazovky padají noty a naším úkolem je ve správný moment potvrdit. Noty se potvrzují pohyby doleva (levou rukou), doprava (pravou rukou), dolu (pravou nebo levou rukou) a oběma rukami k sobě.
Hra sice byla oblíbená, ale pro hardcore hráče (i občasného hráče hudebních her) toho moc nenabídne. Songlist je chudý a nejtěžší skladba ve hře obsahující asi 200 not je příliš jednoduchá, aby někoho potrápila (nahrané skóre 98%).
Hra je nepřesná. I pokus o přesný pohyb a potvrzení jenom příslušné noty spustí i potvrzení přilehlé noty. Chápu, že s tímto problémem se KONAMI radši vyhnulo myšlence používání keysoundů (to by bylo dobré psycho). Místo keysoundů však každé tlačítko vydává určitý zvuk nějakého nástroje. Toto platí pro každou skladbu a už po třech skladbách mi to šlo na nervy (slyšíte pořád to samé ať hrajete cokoliv).

Rock Revolution na tom není o moc lépe. Oproti PNM je ještě horší v tom, že se hraje na bázi hit and miss. Noty se tudíž nehodnotí Greatem, Goodem nebo jiným judgementem. Buď notu trefíte nebo ne.
Hra nabízí hraní na imaginární kytaru nebo bicí. Kytara využívá nunchuk s tlačítky C a Z a wiimote na hrabání do strun. Bicí používá obou ovladačů jako paličky. Hra byla mírně offsync, skladby byly moc dlouhé a notecharty byly moc snadné (mé nahrané skóre 99%).
Grafika je stejně jako u PNR Nintendo Wiičkovská (tudíž za nic nestojí) a dětinská. Jestli tahle hra má něco společného s Rockem tak mi to asi opravdu uniklo.

Ani na Karaoke Revolution se toho moc nezměnilo. Hra sama o sobě je dobrá a mě vyhovuje více než později objevší se Singstar. Karaoke Revolution je náročnější a přesnější na vyhodnocování. Tato hra vyjde na PS3 a Xbox avšak téměř se ničím neliší od své PS2kové verze.

DDR Hottest Party byla oproti ostatním hrám k vidění naprostý skvost. Theme DDR Hottest Party vypadá dobře, když vezmeme v potaz to, že se jedná o práci s tou strašnou Wiičkovou grafikou. Oproti jedničce zde můžeme už používat speedmody - spíše jen jeden, který si zvolíme na začátku hry a už se s ním musíme smířit. Songlist mě vábec ničím nezaujal avšak pokud hra obsahuje unlocky jako HP1 možná se tam objeví nějaké hratelněší skladby. Stepcharty, co jsem hrála nebyly špatné a hra nelagovala jako předchůdce (což mě opravdu překvapilo!).

Skvostem večera (odpoledne) byla ukázka DDR Multiplatform a rozhovor s Naoki Maedou. DDR MP v současné době vypadá jako základní instalace Stepmanie 4. Song selection a Songwheel však už vypadají dobře. Hra je v současné době laděna do šedobílé a připomíná mi tím idance. Songselect vypadá podobně jako u GFDMXG nebo třeba PIU NX. Projíždí se bannery skladeb, pod ním se nachází obtížnosti, graf a další informace.
Hra bude obsahovat Octomove mode, což není nic jiného než Technomotion mode z Technomotion. Budeme si moci stahovat nové themy do DDRMP a skladby. DDRMP obsahuje step editor, ve kterém se pravděpodobně budou moci i skladby vytvářet.
Hra má obsahovat výběr těch nejlepších skladeb od DDR 1st mixu po DDRX.
DDRMP by měla s trochou štěstí vyjít v létě příštího roku.

Žádné komentáře:

Okomentovat