úterý 23. září 2008

COMICS SALÓN 2008

5. ročník mezinárodního festivalu COMICS SALÓN se uskutečnil 12.-14. 11. v bratislavském Istropolisu. Jak již bývá zvykem, počet návštěvníků oproti loňskému ročníku opět překonal veškerá očekávání. Díky novým a větším prostorám se však organizátoři dokázali vypořádat s náporem asi 8000 fanoušků komiksu, anime, japonské kultury, sci-fi, fantasy a her.

Také DDR linie letos překonala sebe sama a dokázala nabídnout opravdu rozsáhlou a kvalitní zábavu. Samotné zábavě však předcházela trochu komplikovanější příprava, která odstartovala v pátek ráno převozem arkády Pump it up Exceed 2 v GX cabu z bytu Srandistova bratra do Istropolisu. Naložení zvládli Srandista a ulo v rekordním čase 20 minut a tak byla arkáda na místě opravdu rychle a bez problémů. Pak již stačilo mít po ruce pár prodlužovaček a arkádu spustit. Instalace dalšího stanoviště prozatím pouze s Impacty proběhla následně.
O veškerou srandu se stěhováním arkády jsem byla ochuzena (takticky jsem se vyhla nejnáročnější práci a dorazila až k polednímu). Svůj druhý postřeh (hned po arkádě) jsem při příchodu věnovala otázce: "Tady se nedají otevřít okna?" Tato věta se nám bohužel později docela zažila, stejně jako jednoznačná odpověď na ni: "No, šutrem."
Po třetí hodině se do budovy pomalu začali trousit první návštěvníci. Ne, že by se tak zdráhali, to spíše jejich odbavení u vchodu bylo docela složité a fronta opravdu dlouhá. Během odpoledne a večera se hrálo a čekalo na zbytek techniky a "obslužného personálu". Díky tomu, že jsme měli stanoviště 2in1 (arkáda a stanoviště s Impacty k sobě stály zády), jsme obsluhu zvládali v podstatě ve třech lidech (Srandista, ulo a já). Molík přijela v 8 večer sice s hodinovým zpožděním, ale zato s dobrou náladou. NX-306, Stsung, Seqoyka a Rin se dostavili s trochu větším zpožděním kolem 11 večer. Tou dobou už to bylo asi tak 10 hodin po té, co jsem poprvé prohlásila, že jsem unavená. Takže jsme se v Istropolisu akorát přivítali, nechali Sts zahrát nějaké to Dignity NM (tak, aby to neviděl Srandista) a šli načerpat síly na sobotu.

Do Istropolisu jsme se Srandistou, NXem a Sts dorazili kolem půl desáté (krom Nxe a Sts vyspaní do růžova) a zhodotili jsme, že arkáda je opravdu geniální vec, protože se hlídá sama. Ryhle jsme instalovali i druhé stanoviště, tentokrát s přivezenými Impact Arcade a sw ITG 2. A pak jsme zjistili zásadní fail, že nám chybí jeden monitor/projektor pro další překvapení CS - multiplayer. V průběhu dne jsme se tuto záležitost snažili vyřešit, což se povedlo až navečer. Do té doby se však událo několik důležitých turnajů - easy, meduim a v poledne pak nejdůležitější turnaj celého conu (tedy pro některé z nás) - "Majstrovstvá Slovenska v ITG".
Rozhodcování se ujala opět Molík. Mistrovství se zúčastnilo oproti loňsku docela dost hráčů - celkem 14, s tím, že někteří z nás jsme byli zase do počtu (NX, Sts, já), protože do finále směli jen občané SR. Hrálo se pavoukem, takže se turnaj napínal až do čtyř hodin. Začínali jsme rozstřelem na obtížnosti hard 9, pokračovali přes expert 9 a 10 až k expert 11 ve finále. Do finále postoupil Srandista z loosers bracket (mojí zásluhou ;)) a Crazy z winners bracket. Atmosféra byla napjatá a myslím, že nikdo by si nevsadil zcela s jistotou. O vítezi nakonec musely rozhodnout sice 3 songy urovně expert 11, zato však všechny tři hry měly trvání řádově v sekundách. A všechny tři také vyzněly ve prospěch Srandisty. Na druhém místě se tak umístil Crazy a třetí místo obsadil Daeglin, který mimochodem taktéž patřil k černým koňům turnaje.
Po skončení turnaje se s námi rychle rozloučila Molík a odjela zpět do Prahy.
K šesté hodině se nám podařilo vyřešit otázku chybějícího monitoru (děkujeme Miyu) a tak jsme mohli zapojit do hry také multiplayer se 4 bezdrátovými Impact Arcade pady a sw ITG 2. Po odzkoušení jsme hračku přenechali neuvěřitelné spoustě kolemstojících lidí. Přesně touto dobou naše stanoviště vypadalo opravdu profesionálně a stejně tak fungovalo. Faktem zůstává, že bychom ocenili trošku lepší prostory - více vzduchu a místa, aby se stanoviště rušila méně, ačkoliv to nebyl tak zásadní problém. Multiplayer jsem zde měla možnost vyzkoušet poprvé a je jedním slovem praktický pro uživení mnoha hráčů, není však ideální, pokud se rozhodnete hrát na quadstar. Sobotní program DDR linie jsme ukončili kolem jedné v noci naším odchodem (opět Srandista, já, Sts a NX) a nechali na místě k dispozici akorát arkádu. A touto dobou také skončila pohádka o bezproblémovém conu. Díky naší kolektivní hlouposti NX přišel o jeden notebook-šrot, ale co hůř, také o okýnko na autě. Ještě v sobotu v noci tedy NX, Sts a s nimi i Seqoy, Rin a značná část techniky odcestovali raději do Prahy.

Noční radovánky způsobily, že jsme se Srandistou vstali se zpožděním a dorazili do Istropolisu až v 11 hodin. V provozu byla pouze arkáda a ulo. Slavnostně jsme tedy zapojili Impacty a Srandistův notebook a odložili (ten den již podruhé) hard turnaj, který se nakonec konal ve dvě hodiny. Po jeho skončení se nám podařilo sehnat většinu vítězů všech našich turnajů a předat jim ceny a gratulace. Kolem šesté, kdy byl oficiální konec Comics Salónu, jsme začali uklízet stanoviště. Podařilo se nám to docela rychle, odvoz arkády opět zafungoval na výbornou a tak už nás čekal jen zasloužený spánek.

Letošní CS byl opravdu velkolepý ve všech směrech a myslím, že nám nezbývá, než se těšit na další ročník. Snad se nám do té doby podaří odstranit některé nedostatky.


Další fotky z DDR linie Comics Salónu si můžete prohléhnout v této galerii.


Žádné komentáře:

Okomentovat